Derfor skal du bruge CRM på din arbejdsplads

Teknologi er med til at automatisere arbejdspladserne over hele verden, og det byder på fordele for virksomheder såvel som for kunder. I dag kaster vi blikket på hvorfor mange firmaer inkluderer Customer Relationship Management (CRM) i deres arbejdsgang.

Det hurtigst voksende softwaremarked

CRM er det softwaremarked med den hurtigste vækst. Tilbage i 2010 var det en industri til 14 milliarder dollars, som allerede er imponerende. Men det er endnu mere imponerende at industrien forventes at nå op på 80 milliarder dollars i 2025. Hvis du har spørgsmål om hvad er crm kan du nemt finde svar online. Alle taler om dette brandvarme tema.

Stort set alle større virksomheder anvender CRM

Har du en virksomhed på mere end 10 ansatte? Så er det sandsynligt at du kommer til at bruge CRM før eller senere. Hvis du endnu ikke anvender et CRM-system er du blandt mindretallet. Statistik fra CRM Magazine viser at 91 % procent af virksomheder med ti ansatte eller derover inkluderer CRM-software i deres arbejdsproces.

Giv dine kunder en bedre kundeoplevelse

En af de største fordele ved at anvende CRM er muligheden for at tilbyde en bedre kundeoplevelse. Det er især relevant nu til dags hvor forbrugerne i højere og højere grad er villige til at betale mere for et produkt, hvis de får en god kundeoplevelse.

Automatisering af processer giver sælgerne mere tid til at lukke salg

Selvfølgelig skal du investere i et CRM-system, og det koster penge. Den gode nyhed er at ifølge Cloudswave kan du øge omregningskurserne for salg med op til 300 procent, når du anvender CRM.

Dette skyldes blandt andet at denne software er med til at automatisere processer, og det giver medarbejderne mere tid til at fokusere på kunderne. Den tid kan blive udnyttet til at skabe en god tilknytning til eksisterende og potentielle kunder, og det kan føre til flere succesrige salg.

Det siger virksomhederne, der allerede bruger CRM

Når du spørger de virksomheder, som allerede anvender CRM-software, bekræfter de alle de førnævnte punkter. Ifølge en undersøgelse af Capterra delte 47 % af de adspurgte at CRM-software har bidraget til at de kan holde bedre på kunderne. Derudover svarede den samme procentdel at Customer Relationship Management software har hjulpet dem med en overordnet bedre kundetilfreshed.